CARA MEMUTIHKAN GIGI DENGAN MUDAH DAN CEPAT

Hello semua. Saya mahu bagi tips cara memutihkan gigi dengan cara yang sangat mudah dan cepat. Apabila gigi putih, senyuman pun berseri-seri. :) Antara cara-cara memutihkan gigi dengan mudah dan cepat ialah:
Ops!! Ingin ketahui faktor kerosakan gigi? Klik http://spongebobvitamin.blogspot.com/2014/11/faktor-kerosakan-gigi.html



1) MENGGUNAKAN BAKING SODA
Cara untuk memutihkan gigi dengan mudah dan cepat yang pertama adalah dengan baking soda. Kandungan yang ada di dalam baking soda dapat menghilangkan noda yang terdapat di permukaan gigi. Caranya adalah dengan mengoleskan baking soda di permukaan gigi yang kuning, lalu biarkan sekitar 10 sampai 15 minit. Setelah itu berus gigi sampai bersih dengan menggunakan ubat gigi. Jangan terlalu kerap memutihkan gigi menggunakan baking soda ini kerana ianya dapat merosakkan lapisan gigi. Cukup amalkan 1 sampai 2 kali saja dalam satu bulan.

2) MENGGUNAKAN ARANG
Cara memutihkan gigi dengan mudah dan cepat ke-dua adalah dengan cara tradisional, iaitu dengan menggunakan arang kayu. Memutihkan gigi dengan menggunakan arang kayu terbukti efektif dan telah dilakukan dari sejak zaman dahulu. Caranya adalah dengan mengambil arang kayu secukupnya, kemudian tumbuk hingga halus dan gunakan sebagai ubat gigi. Jangan gunakan secara berlebihan, cukup satu kali dalam seminggu kerana memutihkan gigi dengan menggunakan arang kayu juga dapat merosakkan lapisan gigi.

3) MENGGUNAKAN DAUN SALAM
Haaa!! Ini cara ketiga memutihkan gigi dengan mudah dan cepat! Kandungan yang dimiliki oleh daun salam ternyata dapat juga digunakan sebagai salah satu tips cara memutihkan gigi dengan cepat. Caranya adalah dengan mengambil beberapa lembar daun salam, lalu jemur sehingga kering. Hancurkan daun salam kering tersebut dan gunakan untuk menggosok gigi yang kuning. Agar lebih mudah untuk digunakan, daun salam dapat dicampur dengan bahan lain seperti bubuk kulit jeruk dan sebagainya.

4) MENGGUNAKAN KEJU
Cara memutihkan gigi dengan mudah dan cepat ialah dengan keju. Keju merupakan salah satu jenis makanan yang banyak sekali manfaatnya, termasuk untuk memutihkan gigi yang kuning. Caranya sangat mudah, makan secara rutin keju untuk memutihkan keju dari dalam tubuh.

5) BERHENTI MEROKOK
Cara mudah memutihkan gigi dengan cepat, khususnya bagi lelaki adalah dengan mengurangkan atau berhenti merokok. Kandungan yang ada di dalam tembakau dapat menimbulkan noda di lapisan gigi. Selain berguna untuk memutihkan gigi, berhenti merokok juga sangat baik untuk kesihatan secara keseluruhan.


JANGAN AMALKAN PENGAMBILAN UBAT-UBATAN.
* semoga info cara memutihkan gigi dengan mudah dan cepat itu sangst berguna untuk anda.

Saya : Daph Ne
SID : 1002963
Facebook : Daph Ne
Call/Sms/WhatsApp : 018-3506838
Area : Tuaran, Sabah.
Proses penghantaran : COD & perkhidmatan pos laju ke seluruh negeri.
Like dan kunjungi :

No comments:

Post a Comment