Set penyusuan semasa berpantang

SET PENYUSUAN shaklee
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Set berpantang/menyusu/kurus semasa menyusukan bayi
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Susu ibu merupakan susu yang terbaik untuk anak anda. Ibu yang sihat semestinya membantu hasilkan susu yang berkualiti dan terbaik untuk anak. Berikut adalah produk-produk yang boleh membantu menghasilkan susu yang terbaik.

(1) B-Complex
Ianya berperanan sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon. B- complex dilengkapi dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan untuk bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. Elak kecacatan bayi.

(2) Vitamin C
Penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin. Menguatkan sistem imun (elak sakit seperti selesma, demam) ketika hamil atau pantang. Pengambilan yg banyak sebelum bersalin dpt mengurangkan 50% kesakitan ketika bersalin. Ia juga sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan kulit lebih cantik. Pengambilan vitamin C shaklee dipercayai mengurangkan risiko penyakit kencing manis sebanyak 62%.

(3) vitalea-Multivitamin with Iron
Mengandungi nutrisi lengkap pelbagai vitamin dengan formula zat besi yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin. Vitalea juga dapat mengelakkan kecacatan bayi jika diambil semasa mengandung.

(4) Zinc Complex
Membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.  

(5) Ostematrix-sumber kalsium.
Ibu dan bayi memerlukan kalsium. Ostematrix mengganti semula kalsium, penting utk ibu yg menyusukan dan bayi. Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Kekurangan kalsium dalam diet Ibu menyebabkan kalsium diserap daripada badan Ibu. Sekiranya perkara ini berlarutan dan Ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka Ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua. Susu ibu juga akan merudum saat Ibu mengalami period. Ostematrix mengandungi magnesium yang boleh membantu kencing manis kerana kencing manis turut berpunca daripada kekurangan magnesium yg dikaitkan dengan gangguan penghasilan insulin, seterusnya meningkatkan resistance. Pelawasan si ibu juga lebih mudah dengan pengambilan ostematrix.

(6) Esp -sumber protein
Ramai berpendapat dgn memakan ikan, daging dan minum susu sudah memadai untuk keperluan protein. Tahukah kamu 3 sudu esp bersamaan dengan 4 kali ganda telur, 10 kali ganda susu dan2 kali ganda daging. Memberi rasa kenyang berpanjangan. Luka lebih cepat sembuh dan baik pulih kesan2 hitam (strech mark & kesan kehamilan cepat pudar). Susu badan lebih pekat.  Esp juga memberi tenaga semasa berpantang agar tidak mudah letih. Ia membantu mengawal berat dan mengelak serangan diabetes. ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Ia juga membekalkan tenaga berpanjangan. Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat. Kekurangan sumber protein semasa mengandung dikaitkan dengan kecacatan / keterencatan bayi. Esp juga mampu menghasilkan kualiti susu yang baik.

(7) Omega guard
Mengandungi EPA dan DHA yg penting utk perkembangan otak janin kanak2. Mengawalatur kolestrol si ibu. Mengatasi simptom pelupa.

(8) Alfalfa (diambil semasa pantang atau menyusu sahaja)(tidak digalakkan untuk ibu hamil)sesetengah ibu yang menyusukan bayi tidak boleh mengambil alfalfa- sila hubungi untuk mengetahuinya. Alfalfa juga membantu dalam proses detoksifikasi ( buang toksin ) dan milk booster. Alfalfa juga adalah penggalak susu yang kuat yang membantu perkembangan kelenjar tisu payudara dan meningkatkan fungsi kelenjar pituitari iaitu kelenjar utama dalam penghasilan hormon berkaitan penyusuan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mencepatkan penghasilan susu ibu. Alfalfa juga boleh menambah kandungan lemak dalam susu ibu. Alfalfa dikenali raja segala tumbuhan. Pengambilannya juga dapat melegakan sakit sendi dan belakang. Ia bertindak seperti 'kacip fatimah' kepada wanita dan melegakan sembelit bagi ibu berpantang. Ia juga dapat membuang angin dalam badan dan memulihkan urat selepas bersalin.

(9) Lecithin (hanya diambil jika ingin kuruskan badan semasa menyusukan)
Ia membantu mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat. Ia membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu. Ia membantu ibu mengatasi masalah lupa atau "short memory" yang biasa dilalui selepas melahirkan. Ia membantu menyalurkan inositol dan kolin di dalam susu ibu un tuk perkembangan otak bayi . Selamatkah Lecitihin di ambil semasa penyusuan selain untuk pengambilan semasa menyusukan???yes!!selamat!  

Namun, anda tidak semestinya mengambil kesemua produk yang disebutkan di atas. Ianya bergantung kepada keperluan dan bajet anda juga. Boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut. Kita whatsapp-whatsaap sahaja pun boleh. :) Konsultasi percuma



Lihat sahajalah testimoni di bawah daripada pengguna set berpantang dan menyusu.

















No comments:

Post a Comment