Vitamin c bukan sekadar untuk cantik!

Vitamin c


Hai daphne. Saya pernah terbaca pasal pos u kat facebook tentang vitamin c. Saya baca vitamin c tu memang sangat sesuai untuk saya sebab saya selalu dan mudah demam, selesema dan sekaligus batuk terutamanya jika cuaca tak menentu. Mungkin betul kata u,imun saya rendah. Mohon pencerahan daphne. 


Hai. Selamat malam. Kita memang mengalami situasi yang sama. Sebelum ini saya juga seperti kamu, mudah demam, selesema dan batuk. Dalam sebulan mesti kena telan ubatan atau jumpa doctor. Paling teruk kalau lambat jumpa doctor, saya terpaksa melayan batuk yang agak kuat dan terpaksa juga melayan ngantuk akibat dos ubatan tu. Apabila batuk, biasanya doctor yang sering merawat saya itu akan direct beri ubat jenis cecair barulah berkesan bagi saya.( Doctor tu kenal sangat dengan sakit saya. Kalau jenis ubat batuk tablet memang tak berkesan). Itu pun mengambil masa seminggu paling lewat untuk sembuh. Tapii itu kisah dahulu. Sekarang, setelah saya amalkan vitamin c, imun saya sudah kuat dan dah tak pernah minum ubat batuk tu lagi. Syukur sangat.

Inilah ubat batuk yang saya minum tu.. dah lama buang dahh botol tu.. ini picture hasil goggle . Nasib baik ada gambar ni. Hihi


Saya sarankan kamu untuk amalkan vitamin c plus shaklee sebab inilah yang saya amalkan setiap hari. Selain vitamin c mampu menguatkan sistem pertahanan tubuh untuk elak mudah terkena demam, selesema dan batuk, banyak lagi manfaat lain jika diambil secara berterusan ditambah dengan gaya hidup yang sihat.

Inilah gambar vitamin c plus shaklee itu.
 

Antara manfaat lain vitamin c ini ialah :

1) VITAMIN C membantu dalam pembentukan kolagen
- ianya merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu menganjalkan kulit dan menghalang otot menjadi lembik.

2) VITAMIN C membantu memperbaiki sistem pendarahan
- kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yg lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3) VITAMIN C membantu meningkatan sistem imun
- membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yg lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, memperbaiki alergic hidung dan kulit. Ia juga mempercepatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

4) VITAMIN C membantu mengurangkan risiko terkena kanser
- ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa , mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk membantu mengurangkan terjadinya sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) VITAMIN C mencantikkan kulit
- ambil vitamin c setiap hari untuk kulit cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6) VITAMIN C membantu memperbaiki insomnia
- ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7) VITAMIN C membantu mengekalkan kolestrol sihat
- ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Banyak kan manfaat vitamin c plus shaklee itu. So, saya sangat-sangat galakkan untuk kamu mencubanya. Tak dinafikan shaklee sudah 58 tahun ditubuhkan dan ianya selamat, berkesan dan mesra alam. 






* Pengambilan suplemen perlukan konsultasi.

ORDER SEKARANG!

JANGAN AMALKAN PENGAMBILAN UBAT-UBATAN.
Atasi semua itu dgn set shaklee yang natural & safe since 1956, 100% guaranteed.

Untuk membuat tempahan dan konsultasi secara percuma anda boleh hubungi :
Saya : Daph Ne
SID : 1002963
Facebook : Daph Ne
Call/Sms/WhatsApp : 018-3506838
Area : Tuaran, Sabah.
Proses penghantaran : COD & perkhidmatan pos laju ke seluruh negeri.
Like dan kunjungi :
Email - daph_ne19891977@yahoo.com

Ready stok.

Terima kasih. :)
** Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
** Produk shaklee telah disahkan HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA(ISA), badan yang diiktiraf oleh JAKIM.

Ingin dapatkan harga dengan lebih murah??
Boleh daftar ahli dengan saya. (Klik link)




2 comments:

  1. Selama ni ingat vitamin c utk cantik tapi sebenarnya memainkan peranan penting utk kesihatan kita....jice sharing

    ReplyDelete