MANFAAT LECITHIN SHAKLEE

Lecithin. Lecithin. Lecithin. Lecithin. Lecithin. Lecithin. Lecithin! Apa yang bestnya dgn lecithin shaklee ni???
☆☆Jom kita cek sama vitamin untuk buang lemak ini ianya best ataupun tak.

LECITHIN SHAKLEE
Kandungan lecithin?
Kepentingan lecithin?
Manfaat lecithin?
Siapa perlukan lecithin?

KANDUNGAN LECITHIN SHAKLEE
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
> Kolina - lecithin shaklee mengandungi kolina yang merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.  Soya lecithin merupakan sumber utama kolina. Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya.

> Asid Linoleik (essential fatty acid) – lecithin shaklee mengandungi asid linoleik yang juga amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian seperti vitamin C.

> Asetikolina – aetikolina juga ada pada lecithin shaklee, ia membekalkan biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
> Inositol – Inositok terkandung pada lecithin shaklee??? Yes, betul! Ianya sebagai komponene utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

KEPENTINGAN LECITHIN SHAKLEE
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

T E T A P I ...........................................................................................................................!!!!!!!!

LECITIN SHAKLEE BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS !
☆☆☆☆Baca ni....

MANFAAT LECITHIN SHAKLEE
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
♥> Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Lecithin membantu membantu mengurangkan terkena risiko penyakit2 seperti high blood pressure, stroke, heart disease serta arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan lecithin sehingga 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.

♥> Mengapa mereka yang hendak menurunkan berat badan suka & perlukan Lecithin ni? Kerana lecithin bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak) dan  mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian! Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

♥> Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn. Tanpa lecitin yg mencukupi membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan.

♥> Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides fan sebagainya. Semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak.

♥> Lecithin membantu mengurangkan terkena penyakit berkaitan hati.

♥> Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.

♥> Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya boleh membantu memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

♥> Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang. Lecithin penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan lecithin sebanyak 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

♥> Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter, ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.

♥> Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.

♥> Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.

♥> Lecithin adalah zat utk kecantikan, ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, disebabkan itu , lecithin amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.

♥> Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE. BILE ni fungsinya adalah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan. Bile penting untuk proses penghadaman.

♥> Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur dan boleh membantu mengurangkan sakit2 seperti disebabkan oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua. Lecithin juga boleh membantu mengurangkan risiko berlakunya masalah seperti pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

♥> Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb. Acethylcholine yang terdapat pada lecithin merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak, fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi daripada lecithin. Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
☆☆☆☆see banyak manfaatkan lecithin shaklee ni.

SIAPA PERLUKAN LECITHIN SHAKLEE?
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
1. Lecithin boleh membantu sesiapa yang ingin menurunkan berat badan atau mengekalkan berat badan.
2. Lecithin sesuai untuk Pelajar-untuk kecerdasan otak dan menguatkan memori.
3. Lecithin boleh membantu sesiapa yang ingin kurangkan stress dan susah untuk memberi tumpuan.
4. Lecithin membantu kepada anda yang sering terlupa.
5. Lecithin sesuai untuk warga tua.
6. Anda yang ingin mengekalkan kesihatan otak secara berterusan.
7. Anda ingin mengawal paras kolesterol.
8. Lecithin sesuai dan boleh diamalkan oleh para ibu yg menyusukan bayi.
9. Lecithin boleh menurunkan berat badan si ibu yang menyususkan.
10. Anda yang ingin mengekalkan kesihatan. Lecithin boleh membantu mengelak obesiti.

* Pengambilan suplemen perlukan konsultasi.

ORDER SEKARANG!

JANGAN AMALKAN PENGAMBILAN UBAT-UBATAN.
Atasi semua itu dgn set shaklee yang natural & safe since 1956, 100% guaranteed.

Untuk membuat tempahan dan konsultasi secara percuma anda boleh hubungi :
Saya : Daph Ne
SID : 1002963
Facebook : Daph Ne
Call/Sms/WhatsApp : 018-3506838
Area : Tuaran, Sabah.
Proses penghantaran : COD & perkhidmatan pos laju ke seluruh negeri.
Like dan kunjungi :
Email - daph_ne19891977@yahoo.com

Ready stok.

Terima kasih. :)
** Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
** Produk shaklee telah disahkan HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA(ISA), badan yang diiktiraf oleh JAKIM.

Ingin dapatkan harga dengan lebih murah??
Boleh daftar ahli dengan saya. (Klik link)










No comments:

Post a Comment